Madagaskar - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Jaap Schulting - WaarBenJij.nu Madagaskar - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Jaap Schulting - WaarBenJij.nu

Madagaskar

Door: Jaap Schulting

Blijf op de hoogte en volg Jaap

24 Augustus 2015 | Nederland, Zeist

Op 1 oktober vertrek ik voor een maand naar Madagaskar. Daar ga ik werken op een hospitaalschip van Mercy Ships. Deze voert, onder anderen in Afrika, gratis operaties uit. Hierbij moet je denken aan cosmetische operaties zoals verwaarloosde hazenlip of kaakabces. Dit zijn vaak kinderen of jong volwassenen die door deze aandoening voor de familie geen waarde hebben en daarbij aan de rand van het openbare leven gehouden worden. De, in onze ogen, soms eenvoudige ingreep heeft voor hen een enorme impact.
Daarnaast operaties voor vrouwen die als gevolg van complicaties bij een langdurige bevalling een fistel hebben tussen de blaas en de vagina en zodoende incontinent zijn geraakt. Deze vrouwen, die door hun toestand vaak jarenlang in afzondering leven, krijgen hun leven weer terug.

PLB uren
In oktober 2014 nam ik deel aan de loopbaantraining. Daar kwam maar weer eens naar voren hoeveel mogelijkheden je zelf hebt, maar nooit zag. Ik maakte werk van een lang gekoesterde wens om mijn kennis te gebruiken in Afrika. Daar wil ik een jaar heen. Van mijn collega’s en mijn teamleiding kreeg ik tot mijn verrassing alle medewerking, inclusief terugkeergarantie. Werken voor Mercy Ships betekent zelf de reis betalen, de kost en inwoning en geen salaris . Voor een jaar betekende dat een enorme stroom van gelden. Geen salaris, wel huur/hypotheek en daarbij alle verblijfskosten. Een maand zou dan een goed begin zijn. Financieel goed te overzien en rustig kijken of het je bevalt. Dan nog heb je bij een onbetaald verlof te maken met verzekeringen en pensioenbreuk. Misschien welvaartsproblemen, maar toch. Een enorme uitdaging. In ieder geval voor mij zelf en hopelijk een op stap voor een toekomstig langer verblijf, maar dan wel met z’n tweeën . Donaties zijn welkom, niet voor mij, maar wel voor hun . www.mercyschips.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zeist

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2015

Waarom zouden we?

20 Oktober 2015

Patienten

14 Oktober 2015

Leven op de boot

07 Oktober 2015

Ik ben er

01 Oktober 2015

Op weg
Jaap

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 6996

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: